Studenti v rámci našich projektů řešili mnoho zajímavých bakalářských a diplomových prací.
Práce jsou zpravidla vedeny s využitím kontaktů z praxe. Nezřídka dosahují výborného hodnocení a ocenění.
Pojďme si ukázat některé z nich.
Koubek Ladislav; bakalářská práce; 2025
Tato bakalářská práce se zabývá využitím mobilních zařízení uživatelů pro alternativní tarifikaci ve veřejné dopravě s důrazem na cílení na příležitostné cestující. Analyzuje řešení z domácí i zahraniční praxe (například Check-In/Check-Out, capping, Mobile PayAs-You-Go) a hodnotí jejich přínosy a omezení z pohledu cestujících i dopravců. Na základě poznatků z vybraných zahraničních i českých provozů je navržena nabídka pro příležitostné cestující, která reflektuje moderní trendy digitalizace a marketingu ve veřejné dopravě.
Kosík David; bakalářská práce; 2025
Práce se zabývá představením přístupu k přidělování kapacity dráhy dle TTR (Timetabling and Capacity Redesign), což je projekt s cílem zjednodušení, sjednocení a vylepšení tvorby jízdních řádů v Evropě. Součástí práce je analýza stávající poptávky po kapacitě dráhy na trati mezi stanicemi Praha-Libeň a Bad Schandau, je vytvořen kapacitní model a jsou navrženy předem plánované katalogové symetrické taktové nákladní trasy na této trati.
Kyselica Michal; bakalářská práce; 2025
Práca sa zaoberá prímestskou dopravou v ilavskom okrese Slovenska. Analytická časť práce popisuje región a súčasný stav dopravy. Súčasťou analýzy je vlastné sčítanie cestujúcich. Cieľom práce je navrhnúť riešenie autobusovej dopravy v oblasti tak, aby spolu s už systematizovanou železničnou dopravou vytvorili funkčný celok. Praktickým výstupom je sieť prímestských liniek založená na princípe integrálneho taktového grafikonu a nadväzností v dvoch variantoch.
Zezulya Oleksandr; bakalářská práce; 2025
Tato bakalářská práce zkoumá konkurenceschopnost meziměstských trolejbusových provozů jako ekologické alternativy k elektrobusům a vodíkovým technologiím. Na základě analýzy vybraných stávajících systémů identifikuje faktory jejich udržitelnosti a přenáší je na obecnou úroveň. Následně navrhuje nový provoz v konkrétní lokalitě mezi Teplicemi a Ústím nad Labem s ohledem na geografické, technické a provozní podmínky. Cílem je ověřit proveditelnost a efektivitu takového systému a poskytnout podklad pro další návrhové úvahy.
Sklenář Adam; bakalářská práce; 2025
Tato práce se zabývá návrhem pásmového jízdního řádu na trati Praha Beroun. V práci je analyzováno území v okolí trati a přepravní vztahy v rámci něj. Dále je vyhodnocen současný a budoucí stav dopravní infrastruktury. Analyzována je také současná a výhledová provozní koncepce objednavatelů. Následně je vytvořen samotný návrh nové provozní koncepce. V poslední části je tento návrh vyhodnocen a porovnán s výhledovou provozní koncepcí objednavatele.
Příbrský Adam; diplomová práce; 2025
Cílem této práce je nejprve prozkoumat přepravní vztahy a stávající provozní koncept autobusové dopravy v oblasti Švetskové dráhy a posléze v dalších částech na základě poznatků navrhnout nový koncept autobusové dopravy. Nakonec bude navržený provozní koncept porovnán se stávajícím dle dopravně-technologických a ekonomických parametrů.
Vávra, Rudolf; disertace; 2024
Disertační práce se zabývá koncepcemi vícestupňové obsluhy území ve veřejné dopravě se zaměřením na pásmovou obsluhu v monocentrických sítích. Cílem práce je navrhnout model optimalizace pásmového jízdního řádu na základě přepravních a provozně ekonomických kritérií. Nejprve jsou v práci shrnuty běžné formy vícestupňové obsluhy území a jejich přepravní a provozně-ekonomické charakteristiky, stejně jako jejich vliv na čerpání kapacity dráhy. Poté jsou shrnuty nejdůležitější aspekty, které vstupují do rozhodování o poloze pásmových stanic, tedy hranic mezi jednotlivými aglomeračními pásmy. V následném rozboru současného stavu poznání jsou analyzovány práce zaměřující se na optimalizace jízdních řádů a provozu z přepravního a provozně ekonomického hlediska. Dále by prověřen současný stav v oblasti metod a přístupů k volbě pásmových stanic. Následně je představen samotný návrh optimalizačního modelu a způsobu jeho použití. Součástí představení modelu je jeho testování, navržený model byl úspěšně otestován na čtyřech reálných železničních tratích v ČR. V závěru je následně formulováno možné směřování dalšího návazného výzkumu souvisejícího s řešenou problematikou.
Šulek Martin; bakalářská práce; 2024
Práca sa zaoberá vytvoreným nového koncepčného návrhu mestskej hromadnej dopravy v Pezinku a úpravu regionálnych autobusových liniek. Prvú časť tvorí analýza súčasného stavu verejnej dopravy v meste Pezinok. Druhá čast je analýza obdobných systémov verejnej dopravy v Európe, relevantných strategických dokumentov a vybraných zdrojov. Na ich základe sú vypracované obecné zásady navrhovania liniek regionálnej a mestskej hromadnej dopravy v Pezinku. Tretia čast je návrh novej koncepcie verejnej autobusovej dopravy na území Pezinka za využitia skorej navrhnutých zásad.
Šrajer Štěpán; bakalářská práce; 2024
Předmětem práce je nejprve analyzovat přepravní vztahy v oblasti Strakonicka a následně analyzovat současnou úroveň dopravní obslužnosti regionální autobusovou dopravou. Na základě těchto analýz je dalším krokem návrh nové koncepce regionální autobusové dopravy v oblasti, která bude využívat principy taktového jízdního řádu. V závěru práce je koncepce zhodnocena ve srovnání se současným provozem.
Macura Sebastian; bakalářská práce; 2024
Práce se zabývá problematikou provozu nočních spacích vlaků v Česku a okolní Evropě. Jsou zkoumány obecné vlastnosti tohoto dopravního módu a možnost podílení se tohoto módu na dopravní obslužnosti Evropy. Práce reaguje na rozvoj spacích vlaků v blízkém zahraničí. Dále je prověřován rozvoj spacích spojení spojující Česko s okolní Evropou na základě zjištěné poptávky prostřednictvím přizpůsobeného gravitačního modelu a analyzovaných okrajových podmínek pro maximalizaci atraktivity takových spojení. Hlavní výstup práce je ideový návrh efektivního provozního konceptu spacích spojení.
Chudomel Matěj; bakalářská práce; 2024
Práce se zabývá návrhem nové autobusové linky mezi Jihlavou a Hradcem Králové. V analytické části bude ve vymezeném území provedena analýza přepravních vztahů a stávající dopravní obslužnosti. Na základě toho budou vybrány dvě varianty tras, pro které bude při zohlednění zásad integrálního taktového grafikonu zpracován provozní koncept. Nakonec budou oba navržené koncepty podrobeny provoznímu vyhodnocení a jedna z variant bude doporučena k implementaci.
Gregora Tomáš; diplomová práce; 2024
V této diplomové práci byly představeny aktuální trendy v rozvoji sídelních struktur a vztahu k veřejnému prostoru, a sice suburbanizace a koncept města krátkých vzdáleností. Hlavními faktory podmiňujícími dobrou úroveň fungování oblasti byly shledány hustota osídlení a polyfunkčnost území. Bylo ukázáno, že charakteristika prostorových struktur a příležitosti, či naopak překážky využívání území mají různý vliv na dopravu a náklady na ní vynakládané. Pro zlepšení vnímání VHD v suburbánních oblastech byly po zpřesnění modelu navrženy dvě varianty řešení obsluhy VHD v obci Chýně a blízkém okolí. Mezi variantami byly porovnány výsledky dopravního chování a závěrem byl vyhodnocen celkový přínos zavedeného opatření.
* seznam obsahuje také práce vedené vedoucími projektů u studentů kombinovaného studia
Filtrovat práce podle: